Archive for Σεπτεμβρίου, 2015

Ο κ. Μόσχος εισηγητής στην Ημερίδα της Σχολικής Συμβούλου κ. Μαρίνας Πάλλα.

Στο 1ο Γυμνάσιο Ν. Μουδανιών πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 – 9 – 2015  Επιμορφωτική Ημερίδα για τους μαθηματικούς του Νομού Χαλκιδικής. Την οργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος  Μαθηματικών Ν. Χαλκιδικής  κ.  Πάλλα Μαρίνα με τίτλο: » Το μαθηματικό πρόβλημα». Στην ημερίδα ο μαθηματικός μας κ. Μόσχος συμμετείχε ως εισηγητής με θέμα: «Αξιοποίηση των ρεαλιστικών προβλημάτων στη διδασκαλία των μαθηματικών». Πρόκειται για ρεαλιστικά αρχικά προβλήματα που μπορούν να διδαχτούν για την εισαγωγή  νέων μαθηματικών εννοιών.Τα περισσότερα συνοδεύονται με μικροπειράματα στο Geogebra.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την εισήγηση αυτή σε μορφή αρχείου Power Point.

Εικόνα3

 

Μπορείτε να συνδεθείτε με τον πρώτο από τους παρακάτω συνδέσμους στον προσωπικό λογαριασμό του κ. Μόσχου στο Geogebra Tube όπου θα βρείτε 190 μικροπειράματα σε Geogebra. Με τον δεύτερο σύνδεσμο μεταβαίνετε στο Φωτόδεντρο όπου ο ίδιος έχει αναρτήσει 82 μαθησιακά αντικείμενα.

1. Geogebra Tube

2. Φωτόδεντρο

Πρόγραμμα δράσεων υποδοχής και προσαρμογής των παιδιών .

DSC03532Η  υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Χαλκιδικής κα Παπαδοπούλου Μαρία ήρθε στο σχολείο μας  στις 24-9-2015 και «άνοιξε την αγκαλιά του σχολείου στα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου».Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα δράσεων υποδοχής και προσαρμογής μαθητών στο σχολείο. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται για δεύτερη χρονιά και το σχολείο μας συμμετείχε με όλη την καλή του διάθεση.

Οι μαθητές παρακολουθούσαν προσεκτικά αυτά που με τόσο ξεχωριστό τρόπο  έλεγε η κα Παπαδοπούλου και συμμετείχαν με ερωτήσεις και απαντήσεις στο διάλογο που έκανε μαζί τους .

DSC03529

 

 

Εκδηλώσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Πολυγλωσσίας.

???????????????????????????????Στις 26 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο ορίστηκε να τιμάται η Παγκόσμια Ημέρα Πολυγλωσσίας.

Σε όλη  την  Ευρώπη,  800  εκατομμύρια  Ευρωπαίοι που  εκπροσωπούν  στο  Συμβούλιο  της  Ευρώπης τα  47  κράτη  μέλη  ενθαρρύνονται  να  μάθουν  περισσότερες  γλώσσες,  σε  οποιαδήποτε  ηλικία,  στο  σχολείο  ή  εκτός  σχολείου.  Το  Συμβούλιο  της  Ευρώπης  έχοντας  πεισθεί  ότι  η  γλωσσική  πολυμορφία  αποτελεί  εργαλείο για  επίτευξη  μεγαλύτερης  διαπολιτισμικής  κατανόησης  και  βασικό  στοιχείο στην  πλούσια  πολιτιστική  κληρονομιά  της  ηπείρου  μας,  προωθεί  την  πολυγλωσσία σε  όλη  την  Ευρώπη.

Οι επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Αγγλική, Βουλγαρική, Γαλλική, Γερμανική, Δανική, Ελληνική, Εσθονική, Ιρλανδική, Ισπανική, Ιταλική, Κροατική, Λεττονική, Λιθουανική, Μαλτεζική, Ολλανδική, Ουγγρική, Πολωνική, Πορτογαλική, Ρουμανική, Σλοβακική, Σλοβενική, Σουηδική, Τσεχική και Φινλανδική.

Οι γενικοί στόχοι της ημέρας είναι:

  • να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και της διαφοροποίησης των γλωσσών που μαθαίνονται με σκοπό την αύξηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης·
  • να προωθήσει την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης·
  • να ενθαρρύνει τη δια βίου εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο.

Στο πλαίσιο αυτών των στόχων, οι πολίτες της Ευρώπης ενθαρρύνονται να ξεκινήσουν την εκμάθηση μιας γλώσσας ή να αισθάνονται ιδιαίτερα υπερήφανοι για τις υπάρχουσες γλωσσικές τους δεξιότητες. Επίσης, όσοι είναι υπεύθυνοι να παρέχουν πρόσβαση στην εκμάθηση γλωσσών ενθαρρύνονται να διευκολύνουν τους πολίτες να μάθουν ένα μεγαλύτερο εύρος γλωσσών και να υποστηρίξουν πρωτοβουλίες για πολιτικές που προωθούν τις γλώσσες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση γλωσσών πέρα από τα αγγλικά. Με την ευκαιρία της ημέρας, μια σειρά από εκδηλώσεις οργανώνονται ανά την Ευρώπη , όπου περιλαμβάνονται χάπενινγκ για παιδιά με προγράμματα στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, μαθήματα για κάποια γλώσσα και συνέδρια. 

Στο σχολείο μας στα πλαίσια της  Παγκόσμιας Ημέρας Πολυγλωσσίας προγραμματίστηκαν και πραγματοποιήθηκαν σχετικές εκδηλώσεις στις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες του σχολικού ωραρίου την Παρασκευή  25 – 9 -2015.

Υπεύθυνες για την παρουσίαση ήταν οι καθηγήτριες ξένων γλωσσών του σχολείου μας : Βλάχου Μαίρη (Αγγλικών) , Ρήστα Ελένη (Γαλλικών) και Παναγιωτίδου Βιολέτα (Γερμανικών). Συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από διάφορες τάξεις του γυμνασίου μας. Παρουσίασαν δρώμενα με κίνηση  και ήχο από διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες. Στο τέλος έπαιξαν ένα μικρό θεατρικό εμπνευσμένο από την ταινία : «Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη». 

 

Η αισθητική αναβάθμιση του Γυμνασίου-Λυκ. Τάξ. Σημάντρων

unnamedΤο Γυμνάσιο-Λυκ. Τάξεις Σημάντρων ευχαριστεί ολόψυχα τους »ΟνειροΠλόους» οι οποίοι με ιδιαίτερη προθυμία και ολόψυχη γενναιοδωρία πρόσφεραν ένα πολύ μεγάλο ποσό από τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τις πρόσφατες θεατρικές παραστάσεις για καλλωπισμό του σχολείου μας. Το Γυμνάσιο Σημάντρων είναι για την ομάδα το λιμάνι και «οφείλουμε, όπως τόνισαν, να το διατηρούμε σε καλή και όμορφη κατάσταση ώστε το »καράβι» να πλέει σε ήρεμα και ασφαλή »ύδατα» και προπάντων αισθητικά ονειρικά και ποιητικά». Στο πρόσφατο παρελθόν διατέθηκαν χρήματα για τη διαμόρφωση της σκηνής και του φωτισμού στο θέατρο του σχολείου. Τώρα ένα μεγάλο μέρος των εσόδων της ομάδας διατέθηκε για βάψιμο, καλλωπισμό, πίνακες ζωγραφικής και ποίησης. Αλλά αυτό που ιδιαιτέρως είναι μείζονος σημασίας είναι η ολόψυχη εθελοντική συμμετοχή »ΟνειροΠλόων» και άλλων συμπολιτών μας στις εργασίες. Με συγκίνηση και ευγνωμοσύνη επισημαίνουμε αυτή την πλευρά γιατί πιστεύουμε  πως ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ είναι δείγμα υψηλού πολιτισμού και στοιχείο ελπίδας για το μέλλον ενός τόπου. Είναι αυτό που λέει ο Διον. Σαββόπουλος ότι »οι παρέες φτιάχνουν ιστορία».

Ευχαριστούμε επίσης τον Πρόεδρο της κοινότητας κο Γαιτανίδη Τάσο, τον Μπαχάνο Γιώργο, τον Χατζηευθυμίου Κώστα, τον Νικολάου Χρήστο, τη Βελλή Σωτηρία, και προπάντων από τη θεατρική ομάδα των »ΟνειροΠλόων» τον Εδιάρογλου Ισάακ και Ιορδανίδη Σάκη για την προσφορά χρωμάτων και την εργασία, τον Πορταριανό Ιωάννη, Γεωργιάδη Ανέστη για την ανακατασκευή στα παγκάκια, Ευταξία Φρόσω, Μαδετζίδη Σάββα, τους Καβούκη Ρεβέκκα, Καραγιάννη Στράτο, Τσαβλόγλου Δέσποινα, Μαίρη Καπαδόκισσα, Πάτσιου ΄Αννα, Μπότση Ευθυμία, Ζουμπουλίδου Ελένη, για την προσφορά και την ανιδιοτελή εθελοντική εργασία.

Πάμε σχολείο και μαζί με τα βιβλία μας, φέρνουμε κι ένα πακέτο αγάπης για τους συνανθρώπους μας

 
Λαθεμένο μου φαινόταν πάντα τ? όνομα που μας δίναν:
«Μετανάστες»

ImageHandler

Θα πει, κείνοι που αφήσαν την πατρίδα τους. Εμείς, ωστόσο,
δε φύγαμε γιατί το θέλαμε,
λεύτερα να διαλέξουμε μιάν άλλη γη.
Ούτε και σε μιάν άλλη χώρα μπήκαμε
να μείνουμε για πάντα εκεί, αν γινόταν.
Εμείς φύγαμε στα κρυφά. Μας κυνήγησαν, μας προγράψανε.
Κι η χώρα που μας δέχτηκε, σπίτι δε θα ?ναι, μα εξορία.
Έτσι απομένουμε δω πέρα, ασύχαστοι, όσο μπορούμε πιό κοντά
στα σύνορα,
προσμένοντας του γυρισμού τη μέρα, καραδοκώντας το παραμικρό
σημάδι αλλαγής στην άλλην όχθη, πνίγοντας μ? ερωτήσεις
κάθε νεοφερμένο, χωρίς τίποτα να ξεχνάμε, τίποτα
ν? απαρνιόμαστε,
χωρίς να συχωράμε τίποτ? απ? όσα έγιναν, τίποτα δε συχωράμε.
Α, δε μας ξεγελάει τούτη η τριγύρω σιωπή! Ακούμε ίσαμ? εδώ
τα ουρλιαχτά που αντιλαλούν απ? τα στρατόπεδά τους. Εμείς
οι ίδιοι
μοιάζουμε των εγκλημάτων τους απόηχος, που κατάφερε
τα σύνορα να δρασκελίσει. Ο καθένας μας,
περπατώντας μες στο πλήθος με παπούτσια ξεσκισμένα,
μαρτυράει τη ντροπή που τη χώρα μας μολεύει.
Όμως κανένας μας
δε θα μείνει εδώ. Η τελευταία λέξη
δεν ειπώθηκε ακόμα.
********
 
Μπ. Μπρεχτ, Ποιήματα, 1937 – μτφρ. Μάριος Πλωρίτης, Θεμέλιο
 

Μετανάστες-25Το κύμα προσφύγων και μεταναστών προς την Ελλάδα, που παρατηρείται σε νησιά και πλατείες, γιγαντώνεται, με μεγάλο κόστος σε ζωές. Φυσικό είναι η χώρα μας  να λειτουργεί ως φάρος για τους απελπισμένους που προσπαθούν να γλιτώσουν από σφαγές, πείνα και δυστυχία, εκθέτοντας τις ζωές τους σε θανάσιμους κινδύνους. Η χώρα μας, με την προαιώνια παράδοση φιλοξενίας, της οποίας ο λαός επανειλημμένως δέχθηκε τη φιλοξενία και την αρωγή άλλων, είναι σε θέση να βοηθήσει, να προσφέρει άσυλο και ελπίδα. Να δώσει σε αυτούς τους ανθρώπους την ευκαιρία είτε να προχωρήσουν προς άλλες χώρες είτε να επιστρέψουν στις πατρίδες τους, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Για αυτό και το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Δήμου Ν. Προποντίδας για προσφορά βοήθειας και αλληλεγγύης στους πρόσφυγες  και με το σύνθημα « Πάμε σχολείο και μαζί με τα βιβλία μας, φέρνουμε κι ένα πακέτο αγάπης για τους συνανθρώπους μας» , συγκέντρωσε τρόφιμα, ρούχα και φαρμακευτικό υλικό.

Η προσφορά των παιδιών και των γονέων τους από την περιοχή των Σημάντρων και της Πορταριάς ήταν πράγματι συγκινητική. Το υλικό που συγκεντρώσαμε ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας. Ακόμη καταφτάνουν άνθρωποι και μας δίνουν ένα πακέτο αγάπης. Αποδείξαμε και πάλι ότι σαν λαός που δοκιμάστηκε στο παρελθόν από προσφυγιά γνωρίζουμε να επιδεικνύουμε ανθρωπιά κι ευαισθησία στους δοκιμαζόμενους συνανθρώπους μας. Σε εποχές μάλιστα δυσοίωνες για το μέλλον μας και την οικονομική μας επιβίωση!

 

 

 

3 pages